trip

Vidensdatabase

Hvorfor kommer mine e-mails i spam mappen?


Vi opretter automatisk en SPF for alle domæner der er oprettet på vores servere. SPF er et e-mail valideringssystem der validerer, at det ikke er spammere der bruger din e-mail adresse til afsendelse af e-mails. Herudover bliver DomainKeys også automatisk opsat på din konto når du opretter den for os. Dette forbedre automatisk dine muligheder for at få mail leveret.

Vi overvåger meget nøje at intet spam bliver afsendt fra vores servere, for at sikre at ingen af vores IP-adresser bliver sortlistede, og derfor er ingen af vores IP sortlistede nogen steder. Ender din e-mail stadig i et spam filter, er der nogle forholdsregler du kan tage.

1. Hvis dine e-mails indeholder indhold som af kunne ses som spam, kan din e-mail ende i spam mappen. Dette kan f.eks. forekomme hvis specifikke nøgleord er tilstede i e-mailen.

2. Sørg for at dit domæne ikke er blevet blacklist f.eks på DBL blacklisten (se for mere info http://www.spamhaus.org/dbl/  samt http://www.spamhaus.org/lookup/ for at tjekke dit domæne)

3. Mange Hotmail/Windows Live/Outlook.com e-mail konti har et meget strengt spamfiltre der gør at næsten alle mails der ikke kommer direkte fra kontaker kommer i deres spam mappe. Denne indstilling hedder Speciel og kan findes under indstillinger -> Filtre og rapportering for brugerens Hotmail/Windows Live/Outlook.com konto.

4. Hvis du ikke anvender vores navneservere men istedet bruger f.eks CloudFlare, GratisDNS eller lignede så er det en god ide at sikre dig at både SPF og DomainKeys er opsat korrekt for dit domæne. Dette gør du ved at bekræfte at de følgende DNS poster er oprettet.

SPF:
Name/Host/Alias: ditdomæne.dk
TYPE: TXT
Værdi: v=spf1 include:spf.chosting.dk -all

DKIM(DomainKeys):
Name/Host/Alias: default._domainkey.ditdomæne.dk
TYPE: TXT
Værdi: v=DKIM1; k=rsa; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQCrLHiExVd55zd/IQ/J/mRwSRMAocV/hMB3jXwaHH36d9NaVynQFYV8NaWi69c1veUtRzGt7yAioXqLj7Z4TeEUoOLgrKsn8YnckGs9i3B3tVFB+Ch/4mPhXWiNfNdynHWBcPcbJ8kjEQ2U8y78dHZj1YeRXXVvWob2OaKynO8/lQIDAQAB;



Hjalp dette svar dig?

 Print denne artikel

Relaterede artikler

Hvorfor kan jeg ikke afsende e-mails med SMTP?

Porten er blokeret i din firewall Hvis du ikke benytter dig af SSL/TLS til udgående email, så...

Hvordan opretter jeg nye e-mail brugere?

Hos cHosting kan du have et ubegrænset antal emailkonti, uanset hvilken løsning du har.Ønsker du...

Hvordan logger jeg på Webmail?

Webmail er en slags online mailklient. Hos cHosting stiller vi to forskellige webmail-klienter...

Kan jeg sætte en diskplads-grænse på mailbokse?

At sætte en grænse for diskplads på en mailkonto er en god måde at sikre, at du ikke pludselig...

Opsæt din mailkonto på mobilen

Som kunde hos cHosting har du altid mulighed for at få adgang til dine emails, også hvis du er på...