trip

Vidensdatabase

Hvorfor kan jeg ikke afsende e-mails med SMTP?


Porten er blokeret i din firewall

Hvis du ikke benytter dig af SSL/TLS til udgående email, så benytter du muligvis port 25 til at sende udgående email. Denne port kan dog være blokeret på dit netværk, hvorfor vi i stedet anbefaler, at du aktiverer SSL/TLS og bruger port 465. Ønsker du ikke at bruge SSL, kan du også bruge port 587.


Du har ikke aktiveret login-godkendelse ved afsendelse af emails

Nogle emailklienter bruger ikke samme brugernavn/adgangskode til afsendelse af emails, som de bruger til at modtage emails. Hvis det er tilfældet, skal du manuelt indtaste dine login-informationer ved udgående server også (eller bede din mailklient bruge de samme oplysninger som til den indgående server)

email, port 25, smtp


Hjalp dette svar dig?

 Print denne artikel

Relaterede artikler

Opsæt din mailkonto på mobilen

Som kunde hos cHosting har du altid mulighed for at få adgang til dine emails, også hvis du er på...

Opret en Catch-All emailadresse (standardadresse)

En "catch-all" emailadresse fanger de emails, der sendes til en ugyldig adresse for dit domæne...

Konfigurer Windows 7 til at bruge TLS 1.2 og få mail til at virke

Vi understøtter kun forbindelser igennem TLS 1.2 (hvis man aktiverer kryptering i sin...

Skift afsenderinformation i webmail

Når du udsender emails igennem webmail, vil afsenderen enten stå som hele emailadressen (f.eks....

Jeg har glemt adgangskoden til min mailkonto

Hvis du har glemt adgangskoden til din mailkonto, kan denne nemt nulstilles direkte fra cPanel....