Det er vigtigt at holde dine kontaktoplysninger for dine domæner opdaterede. Korrekte oplysninger sikrer, at du altid kan modtage vigtige meddelelser domæneregistret - f.eks. vedrørende sikkerhedsoplysninger eller bekræftelser af ændringer.
Hvis kontaktoplysningerne ikke er opdaterede, kan du risikere at:
Ikke kunne bekræfte ændringer eller overførsler, hvilket kan medføre midlertidig suspension.
Overtræde registreringskrav, da mange registre stiller krav om gyldige kontaktoplysninger.
Du kan nemt opdatere kontaktoplysningerne for dit domæne via kundesiden:
Log ind på Kundesiden
Gå til Domæner > Mine domæner
Find det domæne, du vil ændre, og klik på Administrer
Vælg Kontaktoplysninger i menuen
Opdater de ønskede oplysninger og gem ændringerne
Hvis du har flere domæner, kan du opdatere kontaktoplysningerne for dem alle på én gang:
Log ind på Kundesiden
Gå til Domæner > Mine domæner
Sæt flueben ud for de domæner, du vil opdatere
Vælg Med valgte > Rediger kontaktoplysninger
Indtast de nye oplysninger og gem ændringerne
Det er vigtigt at skelne mellem at opdatere oplysningerne for en eksisterende kontakt og at overdrage et domæne til en ny kontaktperson:
Små rettelser (fx opdatering af adresse eller telefonnummer) betragtes som en almindelig opdatering.
Ændringer af centrale oplysninger, som fx registrantens navn, firma eller e-mailadresse, kan udløse en domæneoverdragelse.
For .dk-domæner opdateres registrantens adresse som udgangspunkt automatisk via CPR- og CVR-registret.
Ved en domæneoverdragelse bliver domænet tilknyttet en ny registrant, men forbliver på din kundekonto. Som regel kræves der godkendelse både fra den nuværende og den nye registrant.
kontaktoplysninger